Wednesday, July 17, 2013

Kuruskan badan dengan Omega Guard

Omega dan kecerdasan otak sering dikaitrapatkan. Tapi kini dengan Omega Guard Shaklee, ia turut bantu mereka yang ingin kuruskan badan.

[Bagaimana?]
--------------

Pengambilan 3 biji OmegaGuard sehari selepas breakfast atau lunch mampu memberikan rasa kurang lapar kepada anda.

[Tahukah anda?]
-----------------

Omega guard bukan sahaja boleh menyingkir kolesterol malah juga boleh memecahkan lemak yang berlebihan di dalam tubuh badan kita.

[Kenapa boleh kurus dengan omega guard?]
---------------------------------------------

Omega 3 Fatty Acid mempengaruhi pelbagai jenis hormon yang dihasilkan oleh badan termasuk leptin yang merupakan hormon yang penting dalam pengawalan selera makan dan metabolisme. Ianya dihasilkan daripada lemak di dalam badan. Leptin akan menghantar Signal kepada otak untuk menghadkan rasa lapar. Semakin rendah paras leptin, semakin cepat anda akan berasa lapar.

Menurut satu kajian di The University of Navarra of Pamplona Spain, Omega-3 Fatty acid secara langsung dapat mengurangkan selera makan, hasil kesannya terhadap tahap kelaparan seorang manusia. Ianya berkaitrapat dengan peningkatan paras leptin di dalam badan. Subjek bagi satu kes kajian yang diterbitkan dalam "Appetite" tahun 2009 telah mengambil diet yang tinggi fattiy acid omega-3 menunjukkan mereka berasa kurang lapar dalam proses diet mereka. Sumber: Livestrong.





Untuk Info dan Order:
Dilah Bakar
Shaklee Independent Distributor | ID 933253
Facebook:Diari Keluarga Sihat
WhatsApp / SMS : 012 7776785
Blog :dilahdilot.blogspot.com

My Blog List

 
Mama Dilot © 2011 | Designed by Ibu Hamil, in collaboration with Uncharted 3 News, MW3 Clans and Black Ops