Tuesday, July 9, 2013

Puasa 2013 sebagai Breastfeed Mom

Tahun ni tahun ke-2 dilot puasa dengan aleesya. Tahun lepas adalah tahun pertama berpuasa setelah bergelar seorang mama. Cabaran tahun ke-2 mungkin lebih mencabar dari tahun lepas, sebab aleesya semakin aktif, cergas dan tak kenal erti penat untuk duduk diam.

Ada je kerja yang dia nak buat. Kita kemas sini, dia  kemas sana, kita kemas sana. dia kemas sini, senang cerita, tak habis-habis dengan kemas dari pagi sampai ke petang.

Oh ya...dilot kini dah bergelar suri rumah tangga sepenuh masa. Macam-macam soalan yang dilot dapat? Berbaloi ke berhenti? Tak takut ke tak de wang simpanan? dan macam-macam lagila...tak pe pejamkan mata , pekakkan telinga apa yang orang nak kata. ada masa nanti dilot cerita pasal tu ye. Hihi..

Tahun ni dilot dah siap sedia beli ESP dan Performance Drink untuk bekalan puasa nanti. Lagi-lagi dilot ni Breastfeed Mom... Kena cari makanan, kena cari jadual makan yang betul dan berkhasiat untuk sepanjang bulan Ramadhan ni. selain untuk diri sendiri juga untuk anak. Mudah-mudahan terus dapat berikan yang baik dan berkhasiat buat anak walaupun puasa disiang hari.


Set ESP dan Performance Drink memang dilot dah mula ambil sejak ganti puasa sebelum ni, Memang sangat-sangat membantu bagi sesiapa yang berpuasa.
 1) Perut memang rasa kenyang sampai ke petang...walaupun ada sesetengah orang kata, breastfeed mom ni akan selalu rasa lapar sebab baby sentiasa menyusu.
2) Kurang rasa haus dan tekak kering sangat2 . Sebab PD (Performance Drink) ni mengandungi

campuran Elektrolit OPTI-LTYE™ proprietari yang terdiri daripada campuran unik karbohidrat dan kandungan garam. Ia membantu menggantikan semula tenaga yang hilang dan membantu
memperbetulkan kehilangan garam akibat perpeluhan berpanjangan. Kalium, Magnesium dan Natrium tidak sekadar menggantikan semula elektrolit-elektrolit yang telah hilang di dalam peluh, tetapi turut membantu pembendungan cecair serta menggalakkan penghidratan semula.


My Blog List

 
Mama Dilot © 2011 | Designed by Ibu Hamil, in collaboration with Uncharted 3 News, MW3 Clans and Black Ops