Sunday, September 6, 2009

Kempen Satu Sekolah Untuk Semua (c&p)

pernah dengar telur ceplok? gebor?gobok? ataupun koskos ayam tak...apa itu??hehe,,,mesti ramai yg pelik dgr perkataan tu...tu salah satu perkataan dr johor...koskos maksudnya ratah ayam...makan ayam sampai licin...kira perkataan johor-boyanla...

adik aku ada listkan pkataan2 yg org johor je gunekan...jika nak kenal bahasa johor-boyan...klik di sini...

********************************************************************

Target: Untuk Mengadakan Satu Sistem Persekolahan di Malaysia
Sponsored by: Blog Demi Negara
url: http://www.thepetitionsite.com/1/kempen-satu-sekolah-untuk-semua
signature goal: 100,000 tp sekarang br 2,072 signatures!

Sekolah Vernakular (SJKC dan SJKT) adalah punca utama ketidakserasian dan ketegangan kaum di negara kita tercinta.

Fenomena ini adalah unik di dunia ini dan telah menjadi suatu barah yang kian menular dalam kancah kerapuhan masyarakat Malaysia. Jika gejala Sekolah Vernakular ini tidak dibendung, negara kita akan terus bergerak ke ambang kehancuran.

Pengkajian semula sistem pelajaran negara ini haruslah dilakukan memandangkan fenomena perpecahan kaum yang semakin meruncing di masa kini. Gejala ini amatlah jelas sekali di alam siber dimana segelintir masyarakat kini mempamirkan sikap anti-negara yang semakin ketara dan berleluasa. Jelas sekali, anasir-anasir ini tidak menghormati asas dan prinsip perlembagaan negara Malaysia, tiada rasa cinta kepada tanah air dan juga menonjolkan penulisan hasutan yang mencetuskan sentimen perkauman yang begitu ketara sekali.

Secara lantangnya, puak ini mempertikaikan segala unsur yang melambangkan kedaulatan dan intipati negara kita tercinta.

Kami menyeru agar gejala Sekolah Vernakular ini di hapuskan secara total. Komuniti Demi Negara. Sila ke Portal Satu Sekolah Untuk Semua untuk keterangan terperinci tentang inisiatif ini dan dimana anda boleh menyumbang secara aktif demi mencapai hasrat membentuk suatu masyarakat Malaysia yang betul-betul serasi, seia, sekata, sehati dan sejiwa yang akan mendukung prinsip keramat Rukunegara Malaysia kita tercinta.

Dilot sokong satu sekolah untuk semua...Mari ramai2 sokong kempen ni..SOKONG SSS

25 comments:

  1. Pulau Kokos pernah dgr?

    SAma kot maksudnye..hihi

    ReplyDelete
  2. coscos ayam ejam pena dgr...
    name menu masakan..hihihi

    ReplyDelete
  3. Sokong! Satu lagi... Harap semua bangsa diajar dengan setiap bahasa yang ada di Malaysia ini... Sekurang kurangnya setiap rakyat Malaysia perlu memahami bahasa Tamil dan mandarin.. Bukan setakat bahasa inggeris dan Melayu sahaja!

    ReplyDelete
  4. koskos.. huuu~~ ayam tu kna angin kuuussss kussss kot.. ;p

    SSS.. hmmm~~

    ReplyDelete
  5. bagus2.. setuju gak ngan kempen ni.. sy sokong 100%.. nnt sy sign petition tu ek..

    ReplyDelete
  6. sekolah adik anis , sume student wajib ambik subjek arab n bahasa cina .

    ReplyDelete
  7. perpaduan adalah sukr dicapai jika semua pihk mementgkn kaum masg2. dmana 1 malaysia jika semua mash bersikp pntgkn diri?.
    :)

    slmt bposa ye dilot.

    ReplyDelete
  8. PELIKNYEE..TP CM BEST JEE BLE DH TH..TIME KSH BG TH..FIRST TIME DGR TU..HUHUHU

    ReplyDelete
  9. smoga trlaksana la gamaknya...

    ^_^

    ReplyDelete
  10. rasanye dari zaman tok nenek pakcik dah mende nih dibincangkan... tapi kita ada masalah politik thinking.... ada kekangan politik... ada masalah sentimental value... dan macam² lagi masalah remeh yg menghalang seme nih.....

    ReplyDelete
  11. bnyk belajar ayat baru nih...

    koskos...gelokos boleh hehehe...

    ReplyDelete
  12. koskos???

    mcm angin kuskus je..haha

    ReplyDelete
  13. sokong tue dilot..satu sekolah tuk semua..

    dari kecik2 la kite didik tuk bertoleransi ngn sume kaum..barula aman negara kite..

    ReplyDelete
  14. sokong dilot!
    eh silap.sokong SSS jugak..
    bagus woo,banyak advantage..
    berdaya saing sikit..

    ReplyDelete
  15. Salam,
    ku sokong kamu juga..
    ehhe...

    jom terus aling menyokong...

    ReplyDelete
  16. oh ya..

    gobok ku pernah dengar..

    mula2 tak tau..
    kwn jelaskan..

    ReplyDelete
  17. Salam, sokong2..
    tapi.. anem dlu sekola..er..;p

    dila, johor beh..lalala..;p

    p/s: bru klik iklan nuffnang tdi.tet;p

    ReplyDelete
  18. Dilot,

    hazz mohon maaf dari hujung rambut sampai hujung kaki jika ada kesalahan dan kesilapan sepanjang pengenalan kita yg sengaja & yg tak disengajakan...

    selamat hari raya...

    ReplyDelete
  19. buat je skolah agama. senang. haha.

    ReplyDelete
  20. Salam Aidil Fitri, maaf zahir batin. Undian untuk contest Weblog Popular 1Malaysia sangat-sangat diharapkan.

    ReplyDelete

My Blog List

 
Mama Dilot © 2011 | Designed by Ibu Hamil, in collaboration with Uncharted 3 News, MW3 Clans and Black Ops