Wednesday, December 2, 2009

cari masalah

sejak kes dan isu hangat yang berlaku sejak-sejak akhir ni, ada gak manusia yang bergelar blogger talam 2 muka tak pun macam lalang...

di sini kata lain, dan di sana kata lain, tak tetapkan pendirian. dah jadi macam memperbodohkan diri sendiri je...dia mungkin tak rasa apa-apa, yela dah jadi talam, tapi bagi orang-orang yang perasan rasa jelik pulak tengok.


ada apa pada logo ni...

sekarang ni aku tengah bz, takdela bz mana, cuma baru beli hosting dengan domain je..jadi sekarang sibuk baca tutorial sikit. aku ada masalah sebenarnya, dekat domain aku kosong, je walaupun dah upload wp..macam mana nak install wp, kalau kosong je...sesiapa yang boleh tolong, mehla tolong aku...nanti aku senyum kat korang lebih, tunjuk gigi aku...link

jadi aku akan berpindah tak lama lagi. dan aku pasti, saat entri ni dikeluar, akan ada orang yang kutuk aku sangat-sangat, aku tak pandai nak buatla..aku ni bangangla.. dah tak pandai, sibuk-sibuk nak tiru macam orang lain.

kenapa aku leh tau..sebab dulu, masa aku ada masalah nak letak disquss komen, ada orang perli-perli aku gak.

bukannya nak tolong, lagi kena kutuk adala..nak buat macam mana, dah kita tak tau, jadi buatla cara tak tau..takkan jadi bodoh sombong pulak. tak tau cakap tau, pastu bila orang lain tanya, main jawab je..walaupun salah...

walaupun aku budak komputer, kelemahan tu tetap ada. bila tak pandai, kita kena belajar la kan, dan tanya pada mereka yang tahu, dan kalau boleh tolongla kan...bukan ditambah dengan kutukan.

seperti dalam entri aku yang ni..link... bila dah berada di atas, dah jadi golongan professional, dah ada nama, dah ada pekerjaan baik, dah ada ilmu, kita lupa yang dulu kita jugak pernah jadi seorang pelajar, jadi orang baru, yang baru nak bangun dan baru nak kenal dunia yang masih belum dikenali walaupun 50%...

My Blog List

 
Mama Dilot © 2011 | Designed by Ibu Hamil, in collaboration with Uncharted 3 News, MW3 Clans and Black Ops