Sunday, October 25, 2009

Panduan Percuma Nuffnang – Jana Trafik & Wang dr reze

aku rasa info yg baru aku dapat ni mungkin berguna pada mereka2 yang masih tercari2 lagi cara-cara nak naikkan nuff masing-masing. Aku nak bagi cara tak leh sebab aku belum sampai tahap yang boleh bagi cara aku sendiri. yela nuff yg aku cashout dulu2 pun baru rm 100++ je...

jadi aku bg info yg aku dapat dari blog orang lain..dan ia boleh dikongsi bersama2..sbb ia versi percuma...info ni aku dapat dari (www.hafreze.com). Sekarang reze dah berjaya dapat rm500 sebulan dari nuffnang tau....bawah ni bukti ia versi percuma..dan aku mmg ada bg tau dia yg aku nak letak dkt blog..
Laporan ini adalah versi percuma. Anda dibenarkan untuk mengedar laporan ini kepada rakan-rakan atau mereka yang memerlukan informasi mengenai Nuffnang dengan syarat anda tidak mengubah isi kandungan laporan ini. sebiji sebulat aku letak..

yg bagusnya info dari hafreze ni...
tidak terlibat dengan mana-mana aktiviti meninggalkan komen di blog (Spam) atau forum, 100% enjin carian...enjin carian sahaja ok..
bagi siapa2 yang selalu tinggalkan i follow u, u follow i, atau newbie atau seangkatan dengannya..bolehla cuba cara hafreze ni...mungkin boleh membantu korang..

Dalam laporan ini ada 4 langkah yang boleh kita ambil

Pertama:
Apa yang perlu dilakukan terlebih dahulu?
Notis : Saya(reze) sarankan kepada anda agar setiap blog hanya letakkan 2 sahaja format iklan Nuffnang iaitu Leaderboard & Large Rectangle. Jangan letak format iklan yang sama lebih 2 kali dalam satu page kerana anda akan mengurangkan CTR (Click-Through-Rate)...sebiji sebulat gak...=) yg penting tmpt nuffnang tu mesti clear...
Kedua:
Pilih Niche Pasaran Yang Bersesuaian
Nuffnang hanya mengambil kira trafik yang datang daripada Malaysia sahaja, maka kita perlu melakukan kajian pasaran yang sesuai untuk dengan taste rakyat Malaysia. Guna keyword yang boleh tarik trafik supaya singgah ke blog masing2..tp yg penting JANGAN BUAT BLOG PERIBADI!...sebiji sebulat gak...=) mungkin maksud reze jangan buat blog peribadi tu, bila blog tu terlalu fokus tentang hubungan cinta kita dgn bf kita..tp tu terpulang pada masing2la..kalau mmg nak buat blog peribadi sendiri, taknak dapat income dari nuff, xpayahla ikut sgt..tp kalau rasa nak buat duit sampingan, mungkin boleh ikut cara reze ni...tp keyword tu janganla yg lucah2...tak baik..sbb aku rasa nuff ni slh satu punca kite cr rezeki gak..jadi biarla ia dari perkare yg baik2..
Ketiga:
Optimasi Blog Anda Agar Search Engine Friendly
Mengoptimasikan blog agar lebih senang dicapai oleh enjin carian seperti Google & Yahoo.Berikut adalah plugin-plugin yang Saya(reze) pakai untuk optimasi enjin carian : All In One SEO Pack, Google XML Sitemap, Smart Update Pinger, SEO Smart Links..sebiji sebulat gak...=) yg ni aku tak buat...sbb aku nya blogspot..=)...ada sesape2 dah letak ni..mungkin boleh letak info ni dekat blog korg..untuk dikongsi..
Keempat:
Langkah Keempat: Gunakan Fungsi Innit & Widget Nuffnang Exchange
Kedua-dua servis ini sememangnya di khas untuk ahli Glitterati sahaja. Innit & widget Nuffnang Exchange dibina untuk blogger-blogger Malaysia mendapat trafik daripada pembaca-pembaca tempatan...sebiji sebulat gak...=)

tapi kalau nak tau maklumat yang lebih detail, lebih baik pergi ke blog reze, sebab dia yang buat laporan ni..www.hafreze.com. sebab ebook tu hak cipta dari reze sendiri...aku hanya berkongsi maklumat dengan korg semua...

dan lg satu...aku dapat maklumat ni dari khai
lepas kita update blog kita...pergila ping blog kita tu..
tujuan ping?memberitahu semua jenis search engine supaya cepat hantar tentera spider dia tu ke blog korang.

nak ping dekat mana?? sini..pingmyblog atau pingler

18 comments:

  1. satu lagi ping kt pingomatic.com


    Widget Nuffnang Exchange ramai yang tak berapa berkenan, ganggu pembacaan katanya..tapi itu pendapat masing2lah kan.

    Untuk SEO - jangan tulis blog dengan bahasa sms, shorform - orang akan search engine dengan menaip secara lengkap ..contoh utk, dgn, x nak, kiter, suker, ape...dsbnya.

    Itu kalau nk dptkan organik trafik lah. Kalau cakap " blog aku , sku punya pasal lah.."

    tak dapek den nk nolong aihhh....

    ReplyDelete
  2. rupa2nya banyak lagi ku xtau
    waaaa
    thx u

    ping pong tahu la

    ReplyDelete
  3. waa.. dilot.. thanks for sharing.. =)

    ReplyDelete
  4. wow amazing..bleh try gak nnt..mne laa tau murh rezki dpt duit lbh..thanx dilot..ahax

    ReplyDelete
  5. wowowow.bgitu rupanyaaaaa

    ReplyDelete
  6. thanks dilot..baru kite tau..heeee

    ReplyDelete
  7. mekasih utk sharing ni..ramai yg masuk pn tak guna gak kalau takde yg klik..kot pasni ada share cmne nk kasi user terklik iklan..ahaha

    ReplyDelete
  8. Wahhhh.. Maceyyyy atas tips yg sgt brgune.. Oh dilot.. Windu kamu deh.. ;)

    ReplyDelete
  9. ping kat command prompt ku tau laa

    ReplyDelete
  10. waa dilot nice tips..
    sayang ko..huhu

    ReplyDelete
  11. ping tu untuk pengguna blogspot je ekceli. Sapa guna wordpress, x yah susah2kan diri. Cari artikel kat justkhai pasal "tips SEO". Ada satu entri je pasal tu tapi padat. Kat situ ada dihimpunkan ke semua web ping yang perlu korang paste kan di bahagian setting di wordpress. Then tiap kali publish artikel, dia auto ping.

    Kan sonang tu. Hehehe

    ReplyDelete
  12. ping pong tau la..ni baru je tau ade ping2...nak buat la terus...huhuuhuh

    ReplyDelete

My Blog List

 
Mama Dilot © 2011 | Designed by Ibu Hamil, in collaboration with Uncharted 3 News, MW3 Clans and Black Ops