Saturday, April 18, 2009

perginye seroang atuk..

gambar ni di ambil dekat kawasan kubur kebun teh..dlm 7 kubur rosak teruk sbb dihempap pokok ni..tak silap aku pokok ni mmg dh terlalu tua la...akar2 pon dh terkeluar dr tanah..

selasa lepas..aku dapat satu col dr makcik aku..dlm pukul 3.30 pm. hati aku tk terdetik lg perasaan tkt...sbb biase dpt col dr makcik aku..tapi tetibe makcik aku ckp...atuk dh meninggal...innalillah...trus tak pk pjg..kemas laptop aku...brg2 aku...and terus balik umah..sbb nak kemas baju lg..nak balik kg...on the way blk tu br aku teringat nak col bos aku....nak minta izin blk awal,.,and cuti besoknye...

ni atuk aku yg last...dan sekarang aku dh takde atuk lg...sedih..

besoknye br arwah atuk dikebumikan..pg tu aku tanye la tak buat bantal ke untuk mase mandi..terkejut gakla aku..sbb org yg aku tanye agak tuela...tp tak pernah tau yg mase mandi pon perlu dibuat bantal ke..ntahla..mungkin setengah tmpat lain carenye...aku hanya bertanye berdasarkan pengalaman aku dlm menguruskan jenazah arwah atuk2 aku...

sebenarnye..bantal tu dibuat dr daun pandan...daun pandan yang kite dah siat2 daun tu smpi halus...dan batang tengah die kalau boleh buangla...untuk mengelakkan de bende keras dlm bantal kite tu...kemudian daun2 pandan yang dh di siat tu dimasukkan dlm sarung bantal..biasenye sarung bantal mmg dh sediakan leh org yg menguruskan jenazah.....bantal ni sbnrnye untuk alas kepala jenazah..supaya lembut alas kepala tu...tak silap akula...

alhamdulillah takde masalah dlm menguruskan jenazah arwah atuk aku.....alfatihah untuk arwah atuk aku...SA'MAH binti YASIN...

No comments:

Post a Comment

My Blog List

 
Mama Dilot © 2011 | Designed by Ibu Hamil, in collaboration with Uncharted 3 News, MW3 Clans and Black Ops