Tuesday, August 11, 2009

kereta manual dan auto

untuk entri aku yang lepas...dah ada pemenang...messyremo....disebabkan dia jawab tepat dan cepat...aku terus bg tau pemenang nya....untuk pendekkan cerita....nnt bagi aku alamat dengan nama penuh ye...akan aku post secepat mungkin...

nak tau aku yg mana masa kecik2 dulu...sila tgk budak yang paling kecil dan comel..itula aku..hehe..aku duduk paling tgh...3 dari kiri..dan 3 dari kanan

aku ada lesen tp tak pandai bw kereta manual..

hehehe..gelak2 aku sekel kan....mana taknye...dpt2 lesen aku terus bw kereta auto...pastu tak pernah pegang kereta manual lg..jadi mmg otak aku yg selalu pelupe ni...terus lupe la ...

smpi sekarang aku kena gelak dengan adik aku yg kalai tu...

ade la cite dulu.....aku dengan konpiden habes... mengofferkan diri nak alihkan kereta wira abah aku..kereta tu manual.......aku terus amik kunci... masuk kereta..start enjin...

5 minit kemudian.....aku duduk tercegat lg dlm kereta,,,10 minit kemudian...tak keluar2 gak....aku dh pasrah...last-last aku tgk kat cermin sliding rumah aku...family aku semua tercongok tgk gelagat aku,..aku dh memang kene gelak sakan sbb kereta aku tak gerak dr td...

cesss....bengang + malu nak mati..yela td ye poyo je dgn konpiden nak alihkan kereta..last2 adik aku sendiri yang alihkan kereta

kalau bawa kereta auto, aku memang boleh berlagak sikitla...hehe...tp kalau bawa kereta manual...kompem aku sembunyi awal-awal..

ntahla...walaupun dulu belajar..dan aku rasa senang je..tp masalahnya..kereta tu tak nak gerak juga...aiishhh...kene belajar balik ni..kompem pakcik yang ajar aku tu hangin je nnt kan....penat2 saya ajar awak..awak dah lupa...

nak buat macam mana pakcik..siapa suruh wujudkan kereta auto..kompemla aku pilih auto..tak kuasa nak bawa kereta manual masa dekat bukit..ada nanti orang naik ke atas...aku turun lak ke bawah..laju lak tu...kalah Michael Schumacher nanti...

tapi yang parah sekarang ni...encek molar aku tu..dia gi beli kereta manual...adoiii...mahu je aku lenyek2 tapi tak boleh....kan aku dah cakap..beli auto..nak jugak beli manual...adeiii...

nasib baik la aku ada kereta kancil auto aku ni..penyelamat jiwa dan raga aku ...sekarang besok dan akan2 datang....

p/s: aduka..tetiba aku nak beli vios lak..hahahha,,,
nak dapat duit dr mane lak dilot..duit 50 sen ko tu ke...hehe...

2 comments:

My Blog List

 
Mama Dilot © 2011 | Designed by Ibu Hamil, in collaboration with Uncharted 3 News, MW3 Clans and Black Ops