Monday, August 31, 2009

Lelaki mahu apa sebenarnya?

Tajuk entri seperti aku mahu cari gaduh...tidak ..bukan untuk mencari gaduh...hanya sekilas pandangan dengan apa yg telah berlaku baru-baru ini...

Beberapa hari lepas aku berjumpa dengan kawan aku....bukan khabar gembira tp berita sedih yang aku terima dari dia.......sebabnya teman lelaki dia ingin putuskan hubungan...dan tak jadi untuk mengikat tali pertunangan....padahal sebelum ni, pihak lelaki yang beriya-iya untuk mengikat tali pertunangan....
antara persoalan yang timbul...

lelaki sewenangnya meninggalkan perempuan hanya kerana perempuan lain yang baru dikenali dalam 2 bulan..

bila di tanya kenapa...tiada jawapan yang khusus kenapa dia sanggup berbuat demikian...2-2 baik...2-2 menyenangkan....2-2 buat dia gembira....cuma perbezaan...sorang dia dah kenal lama....lebih setahun..dan sorang lg...hampir 2 bulan....jadi dia amik keputusan untuk dengan yang baru....

bila di tanya lagi...

jawapan yang lebih tepat...cinta jarak jauh..cinta jarak jauh menyebabkan hati cepat berasa sunyi dan ingin pengganti secepat mungkin...sebab itu wujud pengganti kedua di saat hidup berjauhan...

apakah yang mereka mahu...apakah yang mereka impikan dari wanita

adakah????

1) paras wajah menawan yang sentiasa menjadi perhatian

2) struktur tubuh yang menggiurkan...

3) teman di kala keseorangan

4) budi bahasa meruntun jiwa

atau

5) pasangan yang bijak pandai penyelamat ketika pokai

Kahwinilah perempuan kerana 4 perkara; Rupa (cantik) , harta, agama, keturunan… Jika kahwin kerana rupa, rupa sahajalah yang dapat. Kalau kerana harta, harta sahaja yang kita dapat… Yang terbaik- pilihlah yang beragama, kerana senang untuk dididik untuk menjadi isteri yang solehah

49 comments:

  1. yg pasti, lelaki lebih mahukan perhatian.. seks ke ape ke tu no 2, 3, 4, 5.. bla bla bla..

    ReplyDelete
  2. betol2...

    laki maukan perhatian..

    itu sgt penting..

    tak kisah la jauh ke dekat..

    tapi kalau yg dekat pun cm hampeh~~
    ape guna beb~~
    tapi takdela smpai senang2 meninggalkan perempuan tanpa sebab musababnya..

    ReplyDelete
  3. hmmm

    cinta itu buta... dah cinta semua tu x pandang

    dah x cinta... dia tinggal ler kot

    ntah ler

    ReplyDelete
  4. Lelaki suka kalau orang ambil berat pasal dia, tak konkong dia, cuba untuk minat apa yang dia minat, cuba untuk get long dengan kawan2 dia, dan tak cerita pasal laki lain [ex bf terutama nya] depan dia, haha.

    ReplyDelete
  5. lelaki nk kita tau apa yg diorg nk...tapi prnh ke diorg pk apa yg kta nk..mcm kes kwn dilot tu..ada hikmahnya gak break sblm tunang..atleast dia tau lelaki tu mcmana sbnrnya..jgn dh kawen br tau..tu lg parah..

    ReplyDelete
  6. itu la lelaki yg xtau menilai..
    ada lg teruk tau.sehari kenal da nak break dgn gf dia yg da bthun..

    ReplyDelete
  7. semua di atas adalah betul.... err.. bukan komen2 dorang ni .. jgn salah faham .. hahahahahaa!

    ReplyDelete
  8. sokong Bro Aduka dan Messyremo..

    lelaki mahukan perhatian.

    jgn terlalu ambil endah x endah ati si dia..

    ReplyDelete
  9. perhatian??
    kadang2 terlebih perhatian..dikata kong2..ape kes??
    ade jee x kena jika nk tglkan kte..sume tu alasan..laki nk menang..perempuan pon nk menang..abs tu cmne nk selesai??

    ReplyDelete
  10. terlalu subjektif soalan ni.. sbb tak sume lelaki yg berperangai camtu..

    bg sy mungkin laki perlukan perhatian kot.. tp tak dinafikan mmg ade yg seperti dilot senaraikan tu..

    ReplyDelete
  11. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  12. laki nak apa yg deme nak.
    sekian.

    ReplyDelete
  13. dilot, cinta jarak jauh tak penah berjaya tuk saya.
    yang penting kasih sayang yang tak berbelah bahagi kalau nak bersama sampai bile2. cheh... ayattttt

    ReplyDelete
  14. hurmm..kdg2 soal hati dan perasaan ni susah juga nak kata kan...
    hurmm..

    ReplyDelete
  15. cinta jarak jauh semuanye xmenjadi..ku xsokong la..sbb ape kalau iman kite kuat xkan ade nye godaan dr luar..

    so, kpd pempuan luar sana..lelaki perlu perhatian..jadi, berilah perhatian yang sepenuhnyer..

    ReplyDelete
  16. Salam Tuan Rumah,
    hehe..

    Cinta Jarak Jauh..

    Memang alasan jer ar..

    kalau bebetul setia, jauh berjuta KM pun ok jer..

    biasa ar...

    sunyi..

    ReplyDelete
  17. aduka~~
    ooo..perhatian eh...tp susah gak ek..kalau dah kawen..duduk jauh...xkan nak cari pengganti gak...

    ReplyDelete
  18. something yg sy tgh pikir sbenarnya macam mana nak jawab..

    ReplyDelete
  19. salam dilot:)

    lelaki nak perhatian??

    uitss..ye ke?

    ReplyDelete
  20. soal perbezaan mmg complex.
    but
    y not we try 2 find 'titik pertemuan'.

    ReplyDelete
  21. weh dilot..cam kebetulan je ni..
    post terbaru aku cm menjawap persoalan ko ni..
    haha..layan2

    ReplyDelete
  22. stuju ngan joegrimjow,

    laki mahukan pmpn..

    smlm mmber laki ak ckp kt mmber pmpm dye,laki ble dah jmpe pmpn yg lagi cntik, yg xcntik tue akan dtgglkan..ahaks..

    ReplyDelete
  23. perempuan mahukan perhatian jugak

    ReplyDelete
  24. messyremo~~
    mcm mane ni pendapat ko same dengan aduka..

    yela...dah sah2 ko lelaki..mestila same pendapat...rasenye bukan lelaki je kot..perempuan pun perlukan perhatian gak...

    bila senang2 nak tinggalkan pasangan tu yg menjadi persoalan..hehe

    ReplyDelete
  25. monkey~~
    hehe...baik lelaki atau perempuan..kalau dah tak cinta..mesti tinggalkan..tp kalau perempuan rasanya lebih byk yg setia...

    hehe...

    ReplyDelete
  26. diya~~
    yup..mmg kebanyakan membe dilot pun mcm tu..tidak suke dikongkong,,,dan boleh berkawan dengan membe2 die...

    bukan pada lelaki je..perempuan pun ada....

    ReplyDelete
  27. joe~~
    lelaki mahukan perempuan..dan perempuan pun mahukan lelaki...

    2-2 saling memerlukan...antara satu sama lain..sbb itu wujud berpasangan...

    ReplyDelete
  28. wawa~~
    yup..lelaki nk kita tau apa yg diorg nk..tp lelaki kadang2 tak tau apa yg kita nak..padahal..perempuan lebih bersikap dan berterus terang apa yg dia nak...teremo lak..hehe...

    tula..nasib baik die tau lebih awal...kalau dah kawen mmg susah la gamaknya..

    ReplyDelete
  29. hazzy~~
    lelaki ni kadang2 terlalu tersirat..sukar difahami..

    ReplyDelete
  30. jard~~
    haha..mmg..nak cari yg lawa je..tp tu sebagai kawan biasa kot..

    kalau untuk bakal isteri..dieorg akan cari yg baik...adab sopan semua ada...

    ReplyDelete
  31. ayin~~
    ada yg setahun ke...??biar betul..tp rasanya mcm tu tak kan kekal..sebab tindakan diambil dari emosi..bukan dari hati dan perasaan atau diselidik dengan lebih mendalam...

    ReplyDelete
  32. dakjaat~~
    abes tu apa yg betul..lelaki suka perempuan yg cantik2 je..wawawawa...nak kene babab ko ni...

    xpun yg kaya je..boleh support dieorg di kemudian ari nnt..hohoho..

    ReplyDelete
  33. ejump~~
    wooo....dah 4 lelaki kate lelaki perlukan perhatian...jadi mmg betulla lelaki perlukan perhatian..

    tp perlu diingat..perempuan pun perlukan perhatian..kire 2-2 la perlukan perhatian sbrnye..lgla perempuan ni lebih pada lembut...

    ReplyDelete
  34. merahitujambu~~
    sederhana itu penting..,kejujuran dan toleransi antara 2 pihak pun penting gak...

    baru masalah leh selesai...kalau tak de toleransi..masing2 nak menang,,,

    ReplyDelete
  35. ezany~~
    mungkin yg dilot senarai tu hanye segelintir je...

    sebab dilot pernah jumpa dengan2 org2 yg mcm tu...berkenal sebab sex pun ada gak..kalau tahap sex..mmg alsan yang melampau sangat2...

    lelaki perlukan perhatian...kadang2 lelaki perlukan belaian dari seorang perempuan..bukan dari belaian sentuhan...tp belaian hati...

    ReplyDelete
  36. anis~~
    banyak sangat yg dieog nak...

    tp apa ek yg dieorg nak..hehe...

    ReplyDelete
  37. ciknana~~
    cinta jarak jauh sepatutnya tidak dijadikan alasan...hati kita sepatutnya..sebab hati tidak pernah teguh....dan kasih sayang tak perah disemat dan disemai dengan baik.....

    ReplyDelete
  38. ivy~~
    yup ..soal hati dan perasaan mmg susah utuk dipersoalkan,,sebb setiap orang adalah berbeza...

    mungkin ada yang ingin perhatian..dan ada juga yg inginkan kecantikan,,,

    ReplyDelete
  39. lalink~~
    yup..cinta jarak jauh bukan penyebab utama sebenarnya...

    tp kene soal hati kita sndri dulu...kalau hati dan cinta teguh tidak mungkin akan bertukar pada yg lain

    ReplyDelete
  40. LOL~~
    sunyi...sebab itu cari pengganti..pengganti sebagai kawan xpela...sebab kita berhak berkawan dengan sape2..tp tak baik tinggalkan pasangan kita sbb mcm tu je..xde alasan yg munasabah,,,

    ReplyDelete
  41. shah~~
    nnt dah dapat jawapan bg tau ye..kite kongsi rmi2..apa yg lelaki mahu sebenarnya...

    ReplyDelete
  42. hanem~~
    lelaki mahu perhatian??
    mungkin kot hanem..sebab majoriti lelaki cakap mcm tu...

    tp perempuan pun perlukan gak...

    ReplyDelete
  43. Nur Mariaminul Amalina~~
    soal perbezaan mmg complex...sbb setiap manusia berbeza,,,

    titik pertemuan..??dari yg mana..??yg baru atau yang lama...??

    ReplyDelete
  44. ro~~
    haha..ye ke...aku dah tgk aritu.tp dah lupe balik..nnt aku tgk balik eh..hehe...

    ReplyDelete
  45. alwann~~

    wooo..statement ni mengundang kemarahan aku ni..haha...

    tp aku rasa perempuan ada gak yg mcm tu.....

    kecantikan dan kehenseman menjadi tajuk utama dalam pemilihan...dan juga soal duit pun menjadi tajuk penting dalam soal hubungan,,

    tp aku tak masuk dalam 2-2 tu pun..=)

    ReplyDelete
  46. aqila~~
    yup..setuju2..perempuan perlukan perhatian gak...

    ReplyDelete

My Blog List

 
Mama Dilot © 2011 | Designed by Ibu Hamil, in collaboration with Uncharted 3 News, MW3 Clans and Black Ops