Friday, August 14, 2009

sperma anda di sini..

sila cari mana sperma anda.....tak jumpa???mmg la tak jumpa....takkan ada di jual dekat pasar...ni haaa...aku letak gambar2 yang aku dapat dr email..haini bg...gambar-gambar ni semua adalah Bahagian Paling Kecil Dari Tubuh Kita yg Dilihat dari Mikroskop...sangat cantik ok!!!inilah kebesaran Tuhan....

Sesungguhnya dalam penciptaan langit dan bumi, silih bergantinya malam dan siang, bahtera yang berlayar di laut membawa apa yang berguna bagi manusia, dan apa yang Allah turunkan dari langit berupa air, lalu dengan air itu Dia hidupkan bumi sesudah mati (kering)-nya dan Dia sebarkan di bumi itu segala jenis hewan, dan pengisaran angin dan awan yang dikendalikan antara langit dan bumi; sungguh (terdapat) tanda-tanda (keesaan dan kebesaran Allah) bagi kaum yang memikirkan. (QS. 2:164)

Gambar ini adalah foto dari beberapa sperma yang sedang mengelilingi telur....sama tak mcm sperma korg...kehkehkeh..lusyah lak aku...


Ini adalahsel gambar telur pada wanita, warna merah itu adalah mahkota sel....ooooOo..mcm ni ek....


Ini merupakan embrio manusia yang dikelilingi beberapa sperma...waaahh..berebut2...cesss...tak reti2 nak sabar...tettttttt


Ini merupakan gambar sel darah merah, mirip terumbu karang......mcm kuih donut..tp tak de lubang..


Ini merupakan ujung rambut kita yang rusak (bercabang).....baik gi cek balik rmbt korang..ntah2 mcm ni...pdhal rmbut aku yg mcm ni...


Gambar ini merupakan Alveoli di paru paru dimana terjadi pertukaran darah dan udara...


Titik-titik perasa di lidah, dilidah kita memiliki 10.000 titik perasa yang mampu membedakan rasa manis, asam, asin, pahit pedas dan lainnya.....

Ini merupakan kumpulan sel darah beku pada tubuh kita, sedangkan yang putih di tengah adalah sel darah putih yang beku


Gambar ini merupakan sel kanker di paru paru kita

cuba teka gambar 2 yg last ni gambar ape...
.....










.....











....

Lawakan gambar2 ni..ye..lawa itu mmg indah...tp, ini adalah virus mematikan yang belum ada obatnya yaitu Virus HIV / AIDS dan Virus H1N1 (Flu Babi) Indah tapi siap merenggut nyawa

gmbr yang ada warna hijau tu...
gambar virus mematikan H1N1 atau Flu Babi, bab1nya mana ya?

bab1 nya ni.....

37 comments:

  1. he...23x tue la manusia... cuma nmpk pada yg besar je.sedangkan kebesaran Allah swt tidak terbatas.. cuba kecilkan pandangan... sure xterpandang (kne pakai microscope)

    bro xpernah lg tgk sperma bro

    ReplyDelete
  2. tajuk die memang peh huhuhu

    out of topic--> he..23x bro xwat tau huhuhu... takut huhuhu bukan takut B1N1..tp takut D0S4.. xterpikul tggjwab nnt

    ReplyDelete
  3. ade dpt emel ni gak.. agaknya camne la nak tgk klu xde mikroskop kan..

    ReplyDelete
  4. H1N1 virus ciptaan manusia..






    yg pic rmbt tu..
    takot nk tgk..

    huhu

    ReplyDelete
  5. subhanallah....besarnya kuasa ALLAH...canggih betul teknologi skang ek...sekecil-kecil sel boleh tgk gune mikroskop...

    ReplyDelete
  6. eee..cmtu ke rupanye..jelas nyata..tp mengelikan la..
    xsakngka cmtu rupanyee ek..
    nk muntah tgok..
    tp sgt laa unik ciptaanye..

    ReplyDelete
  7. hehe, x pernah tgk gmbr2 tu
    menarik

    ReplyDelete
  8. Wah.. Subhanaallah.. Lawa yg amat.. Heehee.. Thanx for the picture dilot.. Ooo.. Rambut dilot mcm tu ehhh.. Rmbut ku juge.. Kuang kuang kuang.. =p

    *kanker??? wah.. versi indonesia ya embak??? ekeke.. =p

    ReplyDelete
  9. pew..aku tgk tjuk xleh blah..
    memang pemikiran ko searas pemikiran aku la dilot..
    chaiyokk!! dilot ngn ntri yg lebih mendebarkan lagi..!!!

    ReplyDelete
  10. dah penah tgk dh gambo2 ni..

    ReplyDelete
  11. terpana,terkesima la tengok..indahnye ciptaan DIA...

    ReplyDelete
  12. bro~~
    cuba kecilkan pandangan... sure xterpandang..dah bukan tak terpandang bro..mmg xnmpk dgn mata kasar...

    hehe...saje je letak ..kasi gempak sket...=)

    kojah~~
    kenape ngan tajuk..hehe...

    ReplyDelete
  13. ezany~~
    dh lame dpt email ni..tp br tergerak nak letak..

    kalau xde ..mmg smpi bile2 kite xpat tgk...

    ReplyDelete
  14. bro~~
    biaselah..tajuk bg gempak sket bro...

    bagusla kalau bro fikir mcm tu..de lelaki yg nak kawen br fikir...ikut agama konon..tp xpernah nak adil..

    ReplyDelete
  15. hazzy~~
    ye hazzy sgt cantik..tp hati2..kdg2 yg cantik itula sangat bahaya...

    ReplyDelete
  16. luna~~
    virus ciptaan manusia??

    sbb manusia xnak kiok bab1 tu..apsal ntah..kalau dl burung..abes semua die kiok abesan...

    ReplyDelete
  17. lala~~
    tu la kebesaranNya....yg kita tak terfikir leh lihat sejelas ni...

    ReplyDelete
  18. rose~~
    lg2 sperma kan..hehe..biase kite dgr je..skang leh tgk dengan jelas..camno rupe sperma tu,,hehe...

    ReplyDelete
  19. ivy~~
    cantek ..indah dan menawan..tp kene dekat birus h1n1 tu..rase geram lak..cantik tp membawa maut..huhu...

    ReplyDelete
  20. merhitujambu~~
    nak muntah??hehe..nasib baik dilot tak rase mcm tu...hehe..

    duk ulang2 tgk de la..=)

    ReplyDelete
  21. khairil~~
    sbb tu letak...kongsi tgk same2 ape yg kite tau...

    kadang2 de je yg tak pernah dpt email mcm ni..

    ReplyDelete
  22. naqiubex~~
    ya..itu tanda kekuasaanNya..walaupun sekecil itu..tp rupanya sangat cantik dan unik...

    DIA yang menciptakan segalanya..

    ReplyDelete
  23. farhana~~
    same2..sharing is caring..caring ape ek..kehkehkeh..

    rambut dilot..ehehe...tktlak tgk..rupenye rambut ku rosak sebegitu teruk rupenya...

    ni C&P..xtaula sumber asal die dr mane..dilot dpt dr email..tp dh letakla nama pemberi,,nak translate...tktlak terslh mksud..hehe...jadi bulat2 gak la di amik..

    ReplyDelete
  24. ro~~
    haha...sehati dan sejiwa..hehe..ade2 je ko ni...hehe...ntahla aku main tepek je entri dan tajuk...

    tajuk aku je gempak..tp isi nya tak pernah gempak..cume ape yg boleh di kongsi ilmu..aku kongsi dgn rakan blogger...

    tp thanks...

    ReplyDelete
  25. aduka~~
    awat ko tak letak aduka..

    ces rupenye ko dh pernah tgk ke...baru nak wat tajuk gempak..haha..

    ReplyDelete
  26. izwan`~
    yup..sangat indah....keindahan yang kita tak pernah lihat sblm ni..

    ReplyDelete
  27. cikhel~~
    dilot siap tgk berulang kali..lgla yg sperma ngan ovum tu..mcm tak caye je...leh tgk bakal2 anak2 ku nnt... mcm gini rupenye..walaupun tu org lain nye..hehe...

    ReplyDelete
  28. menarik2..hehe
    cme sperma tu mmg xnmpk la klau gne mata kasar..hahaha

    ReplyDelete
  29. ca pon dpt email ni....
    sgt unik ciptaanNya kan....
    subhanAllah..

    ReplyDelete
  30. uish........ begitu rupanya.. kagum.. kagum.. ;p

    ReplyDelete
  31. Suka nya entri ni! Cantik kan ciptaan Allah ^-^

    ReplyDelete

My Blog List

 
Mama Dilot © 2011 | Designed by Ibu Hamil, in collaboration with Uncharted 3 News, MW3 Clans and Black Ops