Wednesday, November 25, 2009

muka dan blog

aku, dulu dan sekarang lain, dulu aku pernah letak wajah-wajah super 'kechumelan' aku tu...bagi mereka yang dah mengikuti blog ni dari dulu mesti tau...tapi sekarang ni dah lain, aku lebih suka jadi misteri je.. bak kata ivy , dilot sekarang dah jadi misteri......

puncanya sebab apa ye..dah lama la...mana aku nak ingat..tapi rasanya sebab aku tak nak blog aku ni diketahui oleh seseorang....masa tu memang aku buat sesi kutuk giler-giler dekat seseorang ......biasala dulu..masa blog betul-betul jadi blog peribadi..tapi sekarang semua entri yang aku kutuk orang, aku dah buang......

kalau akan datang aku nak letak gambar, tak taula kan..mana tau berubah balik....keadaan aku ni memang selalu mereng sikit..sekejap macam ni, sekejap macam tu, ikut mood aku ke mana..kalau baca blog orang pun, kadang-kadang aku suka baca blog peribadi, kadang-kadang suka yang umum je...

tapi yang pasti..aku mesti tengok kat nuffnang dulu...sebab aku tau, mereka-mereka yang baca blog aku ni, sentiasa rajin klik nuffnang aku..cuma dieorg tak bagi tau je...thanks korang yang sudi klik nuffnang cik dilot ni...setakat ni alhamdulillah. lepasla duit poket aku

korang tau tak , yang gambar kita sendiri pun boleh jadi daya penarik untuk orang singgah ke blog kita, hits untuk satu hari je boleh cecah melebihi 300 walaupun blog tu hanya blog peribadi. contohnya blog ynaaohynaa ...blog yg aku selalu jengah..Jadi, korang bolehla letak gambar-gambar korang kat blog ..ni strategi jugak tau untuk naikkan blog sendiri..

tapi kalau tak nak letak gambar, korang boleh berimaginasi dengan reka cerita yang menarik. biasanya hasil penulisan dari imaginasi ni memang boleh menarik minat pembaca. Sesetengah pembaca mungkin sukakan cara penulisan yang diluahkan melalui imaginasi. sebab gaya penulisan seperti ini lebih kepada lucu, senang difahami dan sesuai dengan jiwa pembaca. Bila dah sesuai, pembaca akan ketagih untuk membaca blog yang diminati.

contohnya blog joegrimjow. bila dia berimaginasi pun tak taula, tapi sentiasa ada je entri baru dari dia. gaya penulisan dia memang boleh tahan seperti kapten luffy, atau sekarang ni lebih dikenali dengan nama ah fatt. kalau tak silap akula..tapi rasa nya betul..sebab aku memang selalu baca entri-entri dari luffy ni...

p/s: Raya tahun ni kurang sikit meriahnya. sebab tak ada buat korban dekat rumah aku. kalau tak, memang tiap-tiap tahun buat, sebab rumah yang aku duduk sekarang ni, rumah pusaka sebenarnya. Dalam tanah rumah aku ni pun, dah macam-macam jenis darah lembu dengan kambing ada..cuma darah orang jela takde..=)

muka lembu dan blog

Selamat hari raya aidiladha untuk semua. besok mesti ramai yang dah cuti,,

My Blog List

 
Mama Dilot © 2011 | Designed by Ibu Hamil, in collaboration with Uncharted 3 News, MW3 Clans and Black Ops