Sunday, December 7, 2008

JAP or SEKEJAP

~Ya!! aku pasti ramai yg penah menggunakan perkataan ni..dan aku yakin perkataan ni dh menjadi satu perkataan yang WAJIB bagi setiap manusia....

~kenape perkataan ni mesti wujud pun aku tak pasti...yg aku pasti perkataan ni penah wujud dalam diri aku ...sbb aku selalu @ kdg2...

- suka tangguh2 buat kerja...
- suka simpan kerja...
- mls nak wat terus...

~dari perkataan ni juga dah menjadikan dan menambahkan lg satu perkara yang aku tak kan dapat lupakan smpi sekarang...



JAP@sekejap 1 :~

- mlm sblm arwah nenek aku meninggal....
- arwah nenek aku minta aku tdo kat bilik die...kire temankan die la...
- tp aku ckp jap...nak tengok tv dulu...nnt dh abes dilah masuk bilik..
- last2...aku tertdo depan tv...tanpe sape2 kejutkan aku masuk bilik...smpi la ke pg...br aku terjage...
- ok xpela...dh lepaskan tp mlm ni aku nekad terus msk tdola...xyah tangguh2 lg...ape yg dsuruh...kesian kat nenek aku....tdo sorg2 nnt...
- tp tula...dsbbkan sikap aku yg kdg2 suke tangguh....aku xdapat nak laksanakan permintaan nenek aku yg terakhir...temankan die tdo mlm td...
- tepat kul 10 pagi...arwah nenek telah kembali kerahmatullah...

p/s~~sampai sekarang aku masih ralat sbb tak buat

tapi aku xserik2 lg...masih lg gune kan perkataan jap



JAP@sekejap 2~

- petang 5 Dis mak aku msg suh balik cepat..arwah pakcik suh dtg..nak jumpe......
- tp aku ckp jap gak...jap lg balik...
- last2 aku terlupe...smpila pkl 6.45ptg br aku smpi umah..mmg x smptla nak melawat...
- smpi umah mak aku mrh gakla....bz sgt ke...sbb "bak tanye td nape dilah xde"..
- mak aku mule bg 'nasihat' la...."ape slhnye disweek blk awal.....melawat bak...sementara kite msh berpeluang nak jenguk die....melwat die....bagi die rase gembira sbb anak2 sdare semua ade...."..mmg btl pun ape mak aku ckp...sbbnye
- pukul 11mlm mama aku col..bg tau bak dh xde.....

ya...akhirnye 2 perkataan jap telah menjadikan..dan terngiang2 d kepalaku....sbb aku ralat tak buat permintaan yang akhir....

No comments:

Post a Comment

My Blog List

 
Mama Dilot © 2011 | Designed by Ibu Hamil, in collaboration with Uncharted 3 News, MW3 Clans and Black Ops