Wednesday, July 29, 2009

kenapa susah nak tido

Halu semua...

pernah tak tido satu ari...satu ari???gler ar...aku rase tak dapat tido satu ari,,mcm satu penyeksaan...sbb tido tu kan satu nikmat...:D...

tp rasenye mase zaman belajar, mmg ramai dah jadi burung hantu atau temankan burung hantu pada waktu malam..hebat seyh teman burung hantu tu...bukan calang2 org...kalu nak dekat dgn burung merpati..aka..jinak2 merpati tu rasenye biasela dgr...tp aku bukan nak sentuh pasal jinak merpati..sbb dah sah2 aku ni perempuan..jinak2 merpati lebih kepada lelaki nak pikat perempuan..

ape?xpernah tido lambat??kaki tido la ni..hehe...

kebiasaannya masa zaman belajar:-


pelajar lebih suke baca buku pada waktu malam...sbb tenang dan tiada gangguan...,

berebut masa nak siapkan tugasan yela besok dh kene hantar..malam ni la baru nak bertungkus lumus,,,,

borak2 dengan member,

atau main game


kenape aku wujudkan entri ini...sbbnya malam semalam aku xleh tido. golek kanan golek kiri. tp xleh lelap jugak. pukul 5 br leh lelap. pastu pukul 6.30 dah bangun. akibatnya gi kelas..pastu masuk keje, mata aku dah juling2.

nak kate skang aku borak2 dgn membe mcm zaman degree, amatla mustahilkan, sbb sah-sah aku duk umah. nak borak dgn sape. dgn kucing2 aku tu??...kompem kucing aku mest nak keluar...tak sanggup borak dengan aku...betul ke tuan aku ni...@$#@$~@#!$

jadi maknenye salah la anggapan aku td..

mungkin sbb

aku dah terlebih waktu untuk tido..cthnye.. waktu yg biase aku tido pukul 12,00 am,,tp kul 3 aku xtdo lg...jadi mate dah jadi segar,,

atau haaa..mesti korg ada minum nescafe mlm td ni. kemungkinan ye kemungkinan tidak. sbb kalu yg dah selalu minum, dah tak de maknenye nescafe tu, kalu nak tido, kompem tido je..letak kepala..terus ZzZz.....

mungkin tengah ada masalah. bile ada masalah, otak kite sentiasa berfungsi, dan tak rehat. walaupun tgh baring tp kepala asyik berfikir, mcm mane nak tido,,,br nak lelap dah keluar mcm2 soalan dalam kepale otak..mmg la susah nak tido...

tp kalau tgh dilamun cinta, xmungkin nak tido lmbt...ye hati tgh sng...ntah2 pukul 9 pm dh nak tido..sbb nak mimpikan si buah hati...dapat dating dalam mimpi pun jadila..dapat gak tgk muke die...sape tu..aku la tu...hehe,,,tp chop!!!..tu dulu eh..skang dah masuk fasa tunang, xdela sgt cintan smpi mcm tu..

atau tengah khusyuk bace blog membe....mungkin jugak ye..tgk entri org,,,bace2..gelak2...pastu tgk jam..alamak dah pukul 5 pagila...nak tido apenye...kalau tido kompemla terlajak bangunkan..kecuali korg de tukang kejut....

terjumpe hantu..atau dengar bunyi menakutkan..logik ke ni...kalau aku dgr bunyi semacam je...terus aku selubung habes satu badan. tutup telinga...nyanyi dalam hati ntah lagu ape2 yg keluar,,eh silap..mane leh nyanyi..kalau nyanyi kompemla nnt die ikut nyanyi gak..bacela surah ke..zikir ke...pastu tup tup dah terlelap..pastu sedar2 dah pukul 6.30..am

ok...dah abes dah alasan2 yg aku bg....mcm2 aku fikir arini tau..cian kat aku xleh tido...pdhal..nak tepek kat blog...cian korg kene bace entri merepek aku ni...

19 comments:

  1. hazz boleh tak tido kalau bc novel...

    ReplyDelete
  2. cuba baca nota. konfemmmmm ngantuk

    ReplyDelete
  3. penah jee x tdo mlm seminggu..aduh..tuhan jee yg tahu cmne..sbb sibuk nk siapkan design..lau x siap abslaaaa..

    ReplyDelete
  4. ade kawn tido 2 jam je sehari
    mmg buhsan
    tp cemerlang

    ReplyDelete
  5. kekadang org susah nk tdo kalo badan die amat letih sesangat n xde mase nak tdo sblm tue..:p

    ReplyDelete
  6. cube cik dilot buat pushup...or anyhng yang memenatkan...
    then sure ngatuk...
    ^^

    ReplyDelete
  7. kalo bace blog orang memang sampai pagi pun belum tentu sedar,,saya mengalaminye..hehe ini adalah sesuatu yang normal..wahaha

    ReplyDelete
  8. farah jenis yg susah nak tido. haihhhh.. tp ade sekali tak tido langsung 48 jam sbb siapkan assignment. keesokannye mmg pengsan. :(

    ReplyDelete
  9. selalu sy tak bole tido kalo ada pikirkan masalah, pusing kiri kanan mmg tak dapat tido huhu..

    selalu nya kalo ada minum air yg panas2 ok tu, macam susu panas, milo panas ke..

    ReplyDelete
  10. Ohhh.. Itew sudah jadi asam garam khidupan.. Lagi2 nak exam ni.. Dah 2 ari tdo sejam jek.. Hoho.. Rindu sama katil dan bantal busyuk.. Tak lulus ngan cemerlang gak tak tau laa.. Hoho.. =p

    ReplyDelete
  11. kalo aku ckp ngn mak aku yg tdo sebelah aku tuh..aku xleh nk tdo..dia akan pass yasin kat aku. die ckp, sure aku akan membute dlm mase 1 minit. muahahahaha.

    ReplyDelete
  12. jd apa sebab sebenarnya? ko rindu seseorang ker ;p

    ReplyDelete
  13. sejak dua menjak ni mmg susah arr nk tdo .. apsal tah. panas kot.

    ReplyDelete
  14. hazzy~~
    a ah ekk betul gak..hazzy,,,

    kalu bace novel mmg xleh tido..tp dilot da lame x bace novel...hehe..

    ReplyDelete
  15. ciknana~~
    dilot bace nota aritu tp xngantuk gak..tu yg pelik tu...

    biase kalau baca nota...sekejap je dh ngntuk...

    ReplyDelete
  16. merah itu jambu~~
    seminggu..mak ai..gler ar,,

    mate jadi mcm mate garfield tak tu..

    shari pun dilot dah juling2..ni lgla sminggu...

    ReplyDelete
  17. joe~~
    zaman belajar biasela kot

    mmg tido sket pun...
    tp aku blaja gak skang...tp syik tdo je..hehe..

    ReplyDelete
  18. sueanne~~
    sue mcm tu ke..
    kalu dilot..lg letih..lagi ngantukla jawabnye,,letak kepala je pastu dah berlayar smpi utara...hehe..

    ReplyDelete
  19. ejump~~
    leh cube la camni..
    tp rasenye nak wat pushup..mcm xbgn je nnt..hehe,,,,

    tu tandanye badan gemu...hehe...

    ReplyDelete

My Blog List

 
Mama Dilot © 2011 | Designed by Ibu Hamil, in collaboration with Uncharted 3 News, MW3 Clans and Black Ops