Monday, July 27, 2009

satu keluarga

semalam aku jalan2 dengan family aku...yeah...tgk cite harry potter...jalan cite die ....xdela best sgt sbb xde lawan2 mcm dulu tp okla..

dan ditambah tak best...bile tgh seronok2 tgk movie..

1) org depan kite asyik lalu lalang je..
2) pastu dgr suare baby nangis...
3) suara budak menjerit2...mak lapa..mummy nak makan..ibu ngantukla...semuanyela...
4) hs sape ntah yang berbunyi...xtau ke makne silent tu ape..aiisshh..
5) budak2 wat cite sendiri kat belakang.....pastu berbual...

alahai..hilang seronok aku nak tgk movie..serius hilang mood..rasenye kalu aku tgk dvd lg baik..xde gangguan..mcm melayang je duit kakak aku belanje tgk wayang..nasib baik kakak aku yg belanje..hehe..kalu duit aku..lgla...dasar kedekut nak mati..:)

**********************************************************

malam gi makan2 lak..satu family..smbut besday mak aku...besday mak aku dah lepas. sbnrnye...18 Julai aritu..Puan Masniah Hosnan,,,,tp disebabkan adik aku br dapt cuti minggu ni, jadi kiteorg sambut besday mak lewat sminggu...

kali ni gi makan dekat KG. SG. DANGA.. bukan danga bay tau..tp dekat2 gakla dengan danga bay...

byk2 tmpt makan yang aku pernah pergi, yg ni paling best aku rase...aku bg 95%...paling tinggi markah yg aku pernah bagi...

nama restoran: damai seafood village
alamat: 50, Jalan Kassim Noor, Kampung Danga, 81200 Persisiran Perling, Johor Bahru
No telefon/Fax: 07-241 2076
Web : http://www.damaiseafood.com/

speciality: western food + seafood

lokasi : Kg Sungai Danga, Johor Bahru
cara-cara ke sane: lalu jambatan yg baru tu...amik laluan ke Taman Perling..pastu jumpa Perling Mall, susur keluar kiri...terus smpi jumpa traffic light ke-2...belok kiri lg..pastu cr sign board ke KG.SUNGAI DANGA..pastu cari sendiri...hehhe....aku xhengat sbnrnye...:)

makanan: sedap..semua sedap....rase pun ok...

air: air pun sedap..xmanis sangat..xtawar...ade rase,,,

harga: mmg berbaloi...rm 210 untuk chicken chop, fish and chip, lamb chop, nasi goreng kg utk 3 pinggan, nasi goreng biasa untuk 3 pinggan, sotong goreng butter, sayur mushroom soup, ikan untuk 2 jenis masakan, aiskrim goreng + air...untuk 7 orang...

suasana: damai gler..mmg sesuai la dengan nama restoran tu damai..nak makan pun senang hati sbb xde bunyi kereta2 lalu lalang..pulak tu kedudukan antara meja lain xla dekat sgt..jadi perbualan antara meja sebelah tak berape kedengaran sangat,..

service: cepat, tangkas, xde wat salah...pekerja2 kat situ semua berbudi bahasa...hidangan makanan pun smpi cepat.....

last sekali sblm bayar...setiap family aku mest teka berape harga makanan yg kiteorg makan arini......kali ni adik bongsu aku menang..die jawab hampir tepat...rm201...

6 comments:

  1. Betul, seronok berjalan dengan family. Lebih seronok segala perbelanjaan ditanggung oleh FAMA. Lalalala.

    ReplyDelete
  2. rm30 seorang? memang berbaloi sgt. =D

    ReplyDelete
  3. nak makan2 camni
    opss
    da 2 ary lepas

    ReplyDelete
  4. gendang gendut tali kecapi.
    kenyang perut senang hati.
    bila hati senang muka manyak hepi.
    muka hepi org pon jd gumbira.

    ReplyDelete
  5. nanti nak try la kat restoren neh...
    hehehe~

    ReplyDelete

My Blog List

 
Mama Dilot © 2011 | Designed by Ibu Hamil, in collaboration with Uncharted 3 News, MW3 Clans and Black Ops