Sunday, July 19, 2009

tidak rela dan terpaksa

rase sedih sgt2...sbb mak br bg tau...kucing2 yg ade dekat umah terpakse bg dekat org lain...

xnak...xsuke..xsanggup...xrela..semuanyela...

dh lame aku bela kucing2 aku tu...dr kecik sampai la dh besar ni..dah ade zuriat masing2...dekat 7tahun++ kot...aku mmg xsanggup nak buang...
tp terpakse...

sbbnye adik bongsu aku alah teruk dgn kucing...makin lame makin teruk..+ adik aku pun ade asma......jadi terpaksela bg dkt org lain....

kucing2 aku ni spesies e'ek ngan pee-pee dlm lubang tandas....aku hanye ajar mak kucing je...pastu anak2 kucing semua automatik ikut buang dlm lubang tandas yg jenis cangkung...sbb tu aku syg nak bg org...aku dh siap ajar tau,...

kalau dgr bunyi enjin kereta abah aku...semuanye berdesuuppp kelam kabut cr pintu..cr tingkap..takut abah aku nmpk....walaupun mase tu abah aku lum masuk lg halaman umah..jauh lg...tp kucing2 aku dapt cam bunyi enjin kereta abah aku

kdg2 tu smpi terlanggar pintu sliding..sbb tak perasan tu pintu...bile dah langgar tu..jalan mcm org mabuk kepayangla,.,,biul sket...xpercaye??...nak wat eksperimen ke??..sile2...cube lari laju2 mcm kene anjing pastu langgar sndri pintu sliding tu..kalo pecah pintu sliding tu,...ganti sndri la ye...:P

tido tp smbil peluk adik aku.....kucing betina...miang keladi...ngehngehngeh....

cube teka...lesbian ke gay ni.....adik beradik penyayangla abg oiii....ape??...ingat manusia je ke leh sayang adik beradik...

tido dengan mak die..

tido dekat handbag mak aku....nmpk tak...kesian kucing aku yg ni..slalu je org xnmpk die..sbb itam sgt...

ada lg...tp gmbr dah ilang..huhu..sedih....

mase dekat UKM...aku de bela 3 ekor kucing...dgn membe aku skali...jumpe dkt cafe...xde mak..kesian tau....jadi kiteorg bw balik blok...bela kucing2 tu smpi habes sem..sampai kiterog dah keluar dari UKM...

kalu dekat cafe kolej dulu..mmg slalu tapau nasi + ikan...kalo de duit lebih,,,kiteorg akan beli makanan yg mahal sket.....wat ape??bg makan kucing2 yg terbiar kat situ...kesian maaa~~~kurus kering....nmpk tulang je..sbb org cafe biasenye tak bg makan...kadang2 kene tendang lagi ade la...yg bwh ni antara kucing2 yg aku penah bela dulu mase dekat UKM...



p/s: arap2 mak aku ubah fikiran...tak jadi bg org.....

25 comments:

  1. cute ar kucing dilot!
    dlu fir bela gak.
    tp akak n abg x ske.
    so dorg buang, tyme ktorg blik raya kt kg.
    adoyai.
    2-3 hari gak majok ngn mak.
    hahaha :)

    ReplyDelete
  2. alaa..sian meaw..
    meawww chomell!

    ReplyDelete
  3. huk huk comelnye kucing2 tuh. comel sangat! XD

    ReplyDelete
  4. comelnyeee..cikhel suke sangatttt kucing..hehe

    ReplyDelete
  5. mase kucing aku mati.aku nyer nangis smpai tak bley nk bukak mate.

    tak bley nyer nk imagine kalau mak aku nk bg kucing aku yg now nih kat org lain.bley jdk bini kasim selamat aku nih.

    dilot.seriyes.kucing ko lawa giler.

    ReplyDelete
  6. atleast ada gk org tlg tgk2kan

    ReplyDelete
  7. ur really a nice gurl..
    God Bless You..

    ReplyDelete
  8. argh sayang nya
    kak dilot nak satu
    erk hostel ni xleyh bela kucng
    nyamuk je boleh
    huhu

    ReplyDelete
  9. ala2..comelnye..
    memang laa syg..dh lama belakan..
    tp adk kamoo lgi penting ok..
    rela x rela kena relakan jugak..

    ReplyDelete
  10. eeiii...geram tgk kucing...suka nya dgn kucing, comel kan..manja lagi hehehe

    ReplyDelete
  11. huk3~
    kat ukm mmg bersepah2 teramat kucin.. lagi2 kat cafe.. adoyaiiii..

    mggu lepas,, ikan kat pggan milla kna rembat ngan meow kat cafe fst.. haishhhh~ sungguh berselera besar kucin2 itu..

    ReplyDelete
  12. Olololo comelnya kucing akak! Posing tido tu paling comel. Hidung ngan mulut die kaler pink. Ngehehe.

    Mesti sayang kan kalau bagi kat orang lain. Sunyi pulak nanti. Huhu

    ReplyDelete
  13. kucing? errr....gua tak into pet2 ni..haha

    ReplyDelete
  14. alaaa.. bestnye klu rmh aku dkt dgn rmh ko. leh ko campak kucing2 ko kat rmh aku, jd rumah tumpgn..
    mereka sgt cute...

    ReplyDelete
  15. siannyerrr.. comelnyerr.. cutenyerrr..

    ReplyDelete
  16. memang sedih la...
    tapi kesihatan adik kamu juga penting...


    ps: kolej saya mmg pelik sikit... itu yang lepas matrik kad tu..

    ReplyDelete
  17. comelnye!!!

    kesihatan adik lagi penting...

    xpe. bagi jek...asalkan dia pun jaga dengan baik

    ReplyDelete
  18. comel je kucen dilot sume..

    pujuk la mak jgn bg kt org..
    syg la

    ReplyDelete
  19. uuuu.dilot pon suke kucing.best nye...nak peluk sume kucing die.tomey.gemuk

    ReplyDelete

My Blog List

 
Mama Dilot © 2011 | Designed by Ibu Hamil, in collaboration with Uncharted 3 News, MW3 Clans and Black Ops