Thursday, August 6, 2009

iPhone 3Gs Percuma....

I LOVE MALAYSIA CAMPAIGN...Exabytes anjurkan kempem...kira mcm peraduan gak..hanya perlu daftar dan ikut step yg simple je...Antara hadiah yg best..
  • Apple Iphone 3g
  • SAGUHATI Western Digital My Passport Essential 320GB x 10 winner
ape lg join la..sambil tu tunjukkan yg korg sayangkan MALAYSIA...kita pakat rmi2 letak I LOVE MALAYSIA..mcm mane nak join? register kat sini. pada bhgn referer isikan email aku dilot_debest@yahoo.com..pemenang bukan dipilih dari segi paling ramei referrer .....EXABYTES akan memilih pemenang secara RAWAK..secara RAWAK je ye...

entri ni utk suruh join I LOVE MALAYSIA...entri aku de kat bawah,,,scroll lg ....

**************************************************
aku de info sedikit tentang gas bertoksin. di mana gas akan diserap kedalam rahim melalui saluran uterus dan akhirnya sampai ke ovari melalui tiup filopian. Info ni untuk dikongsi bersama sebagai wanita....sbb tu aku tukar pad.gune yg ANION tu.....tkt maa gune pad2 yg ada kat kedai ni..CARA-CARA PEMPROSESAN TUALA WANITA
credit to:dariwanitauntukwanita..

Sebenarnya yg ada di pasaran, bukanlah 100% kapas.Ia diperbuat dari serbuk kayu pulpa.Tuala wanita diperbuat daripada serbuk kayu pulpa yang dilembutkan dan diputihkan melalui proses pelunturan dengan bahan peluntur berklorin yang menghasilkan bahan kimia iaitu Dioksin. Apabila telah lembut, lapisan inilah yang dijadikan tuala wanita pakai-buang yang telah digunakan oleh wanita di seluruh dunia pada tahun 1970.

Serbuk kayu yg sama digunakan utk membuat keras dan tisu (sebab tu bila kita selesema doktor melarang kita lap flu dgn tisu kerana bimbang habuk dr tisu meresap masuk dlm rongga hidung. Itu baru hidung, bagaimana pula faraj yg amat sensitif.

Proses melembutkan serbuk kayu tadi bermula dan proses memutihkan tuala wanita itu memerlukan beberapa bahan kimia utk pelunturan warna. Mereka menggunakan bahan peluntur yg paling kuat, merendam dgn clorox dan beberapa bahan kimia lain.

Sesetengah bahan kimia tadi masih tertinggal dlm tuala wanita itu dlm proses pembuatan dan pelunturan berklorin itu. Selepas tu baru dibilas, dan digembur utk menaikkan rasa gebu pd tuala wanita itu.

Sebab tu bila kita pakai, terasa tebal sebab proses pengemburan itu tadi. Selepas tu mana-mana syarikat tuala wanita mengambil bekalan tersebut dan mula mem'paten'kan tuala wanita mengikut paten masing2. Dah siap dipaten, dipasar dan dijual kpd pengguna dan pengguna seawal umur 10 tahun telah memakai pad ini tanpa menyedari kesan dan ancaman toksin yg akan dihadapi pd masa hadapan.

Jika kita memakainya dah pasti terdedah kpd ancaman tersebut. Bayangkan bila usia menginjak 10 tahun dah mula pakai tuala wanita yg ada toksin. Bahan2 kimia yg tertinggal td mula menyerap masuk dlm salur peranakan yg amat sensitif (sebagaimana habuk tisu masuk dlm rongga hidung).

Bila usia 30 tahun, kita dah mengunakan tuala wanita bertoksin selama 20 tahun. Keadaan ini yg menyebabkan masalah bau, lendir putih/kuning dan bermcm2 lg. Lebih teruk lagi ia mengakibatkan masalah wanita spt fibroid, barah pangkal rahim, putaran haid tidak menentu (masalah kesuburan), kesemuanya berpunca dr sisa toksin ni tadi.

Bagaimana Dioksin boleh meresap ke dalam rahim??

Darah haid yang keluar akan memasuki tuala wanita melalui permukaan jaringan atau bukan kain kapas. Jika permukaan tuala wanita tersebut berlubang, maka gas toksin yang dibebaskan akan terus berhubung dengan kulit dan akhirnya menyebabkan jangkitan. Jika permukaan tuala wanita bertukar menggunakan kain kapas semulajadi, ia akan menyerap segala gas bertoksin. Ia akan mengelakkan daripada masalah jangkitan, alahan, gatal atau ruam. Darah haid mengalir dari uterus dan diserap oleh tuala wanita. Sejenis gas bertoksin yang dinamakan dioksin akan dibebaskan melalui sistem pemeluapan. Dioksin akan diserap kedalam rahim melalui saluran uterus dan akhirnya sampai ke ovari melalui tiup filopian.

Kalau anda nak buktikan sendiri, anda ambil pad anda..Anda buka bungkusannya, koyak bahagian tengah dan tarik keluar 'KAPAS PALSU' dan rasai dengan jari2 anda. Bukan kapas kan???Itu sebenarnya kertas kitar semula, pad kitar semula yang diputihkan dengan KLOROX dan dilembutkan dengan SOFTLAN...errkk..saya pon terkejut, lerai bila diramas2..kat plasyik pembungkus state 100% kapas..tapi menipu jek lebih. Yerla, sape pernah korek isi perot pad tue kan?? Saya pon tak pernah..taw pakai jek.

Lagi 1 perkara penting..jgn la seronok sgt beli pad yag packed double dengan tawaran harga murah sbbnya pad2 tue dah expired. hAa..dahla pad tu beracun..expired lak, agak2nya lah kan...apa kesan pakai pad expired??eii..tak boleh nk bayangla..ngeri!!!!

22 comments:

  1. seram pulak baca info ni. ehe. thx dilot. patut la dulu ada kawan kat asrama pakai kain cotton je. xpakai pad. isk2.

    ReplyDelete
  2. errm... agak mnakutkan kisah pad tu..

    ReplyDelete
  3. ivy`
    klik je ivy..senang je..mane tau dpt free ke..

    bukannye kene jwab slogan ke..ape ke..

    ReplyDelete
  4. ayin~~
    mari2 meramaikan klik ..daftar je..senang..mudah..dan cepat..ces..mcm aku lak yg anjurkan cntest tu..hehe..

    ReplyDelete
  5. ye sokong spatutnya pakai kain cotton. cuma yg leceh, darah susah nk kuar

    T_T

    ReplyDelete
  6. ije~~
    tu la psl ije..seram...dilot pun xtau pasal ni...nmpk mcm xde pape je..tp sbrnye bahaya ...masuk dekat faraj kite lak tu...abesla..bertan2 agaknya toksin..

    ReplyDelete
  7. sarahunny~~
    ni info utk semua wanita...nasib baik jumpe info ni..kalu x..smpi bile2 pun xtau ...terpedaya xpe..kalu rosak bawah tu...wat naya je...

    ReplyDelete
  8. hehe tak pernah terpk pulak cmne org buat pad :p

    ReplyDelete
  9. yeke,,ya ampun,,ngeri gile..behtu ape yg elok?tuka la pasne,,

    ReplyDelete
  10. farah~~
    tula dilot pun same,,,mmg xpenah pk pun..main pakai je...

    tp bile dh tau,,,xnak pakai lgla...

    ReplyDelete
  11. salam..

    mcm beh jer contest tu.juiin2;p

    eheh, dilla, thks for saring te info yg:)

    ReplyDelete
  12. helena~~
    tu la...tu yg dilot sharing...kite same2 wanita kan,

    dilot gune pad anion ni..stakat ni sumber2 die mmg ok...tidak mendatangkan kemudaratan,,,dh beberapa bulan pakai..masalah kegatalan..keputihan semua dah xde...

    kalo cikhel nak cube pakai yg harga set percubaan yg dilotnye ok je...just text me..

    ReplyDelete
  13. arnamee~~
    join la..mmg besh ..untung2 kalo dpt...

    same2...kite same2 pompuan kan...sharing ape2 je yg patut disharing...

    pasni mmg kene tukar pad....cari yang tak membahayakan kesihatan,...

    ReplyDelete
  14. nnt kalo ko menang.. ko pass kat aku bole?? eheheh

    ReplyDelete
  15. jard~~
    haha..byk cantik muke ko...

    join je la weyh..untung2 name ko mmg de rezeki ke..boleh dapat..

    ko xnak bagus gak...aku leh puluh sowang..hehe..

    ReplyDelete
  16. uish..
    seramnyer kisah tuala wanita nie.
    tak abar nak balik rumah.
    nak carik2 pad itu...

    pastue, nak pakai aper lak...?
    aper pad yg ok..?

    ReplyDelete
  17. urm..
    jd cm org dulu2 je r
    pakai kain .

    ReplyDelete
  18. informative~
    tp anion punye tu mcm mane pulak ye cik dilot?
    *saye budak kurang paham*huhu*

    ReplyDelete
  19. serius ke pasl pad tuh??
    menakutkanye..so nk pakai ape??

    ReplyDelete

My Blog List

 
Mama Dilot © 2011 | Designed by Ibu Hamil, in collaboration with Uncharted 3 News, MW3 Clans and Black Ops