Sunday, May 10, 2009

hari ibu..ada persamaan dengan ann maria reeves jarvis??

aku bace page joe td....

aku tak pernah tahu pun tentang ni..dan aku akui...byk kebaikannye bila kita ada blog..dan mempunyai rmi rakan blog..byk benda kite boleh baca..dan blaja ....

hari ibu yang jatuh pada minggu kedua hari ahad setiap bulan mei di asas oleh ann maria reeves jarvis untuk mengingati ibunya. susah tau dia nak juangkan supaya ahad setiap minggu kedua bulan mei ni nak jadi hari ibu. kita pula, suka-suka ikut....


aku pun sama.,..yela..aku sedar aku ni sape..ilmu agama pun idokla tinggi mana...tp saje je nak kongsi same2..ape yg patut...dah sah2 kita tahu kan kenapa tarikh itu diwujudkan...awat kite nak ikut sgt...xpayahla..baik kite wat ari kite sndri..lg best..lg baik..ibu2 kita..mak2 kita mest sukenye..

jadi..korg pilihla tarikh2 lain yang sesuai seperti hari lahir ibu ke??takpun.,,,setiap hari kita jadikan hari itu hari ibu..ha..molek bebenor...nak tau kenape??sebab pengorbanan ibu tu kan terlalu besar ...jadi kita ni sebagai anak...wajibla mengingati ibu setiap hari..bagus ape..sekurg2nye..kita sentiasa beringat dan menjadi anak yang baik..soleh dan solehah....dan sentiasa berdoa untuk ayah dan ibu kita..ni x..kalo kite sambut setiap ari ahad minggu ke dua je..ari tu jela nnt kite ingat ibu kita..xnak la..x best ar mcm tu...ibu kita kan mmg istimewa..setiap arila kite ingat..xpun ...ujung minggu gi bw jalan2 ke..keluar mkn same2 ke...

tapi.....kita ni bukan de ibu je tau...ayah pun de gak....jadi janganla lupa lak kt ayah masing2....kesian dekat ayah..mesti kecik hati sbb kita dok ingat kt ibu je....ape pun...adil dan saksama,ok!!!.,kerana mereka dah jaga, dah didik dan dan besarkan kita hingga menjadi anak yang baik..soleh dan soleha dan berjaya hingga ke hari ini..

nak bace post entri aku yg sebelum2 ni...??

No comments:

Post a Comment

My Blog List

 
Mama Dilot © 2011 | Designed by Ibu Hamil, in collaboration with Uncharted 3 News, MW3 Clans and Black Ops