Thursday, June 4, 2009

BANGLO HAMSTER

tetibe aku rase nak bela hamster lak...apsal...sbb arini aku agak meluat gak la pagi2 buta..tp xmau la...aku nak biarkan je meluat itu berlalu begitu je...aku malas nak layan sangat...

bile aku dapat bela hamster...aku nak hamster aku gigit bontot org tu..haha..boleh tak cik lizz...

tp aku nak gak bela si kura2 yg comel...tapi aku rase aku tak leh bela kura2 la...sbb dl aku pernah bela gak...2 ekor...sepasang...mase tu kat UKM...tapi...2-2 mati...jadi kesimpulannye aku mmg tak leh nak bela kura2...nnt mati...jadi abaikan jela hasrat mu itu ye...

mm..nak bela gak...tp nnt mest mak aku bising...kat umah kucing2 pun dh banyak...ni nak bela hamster lak...terlarat ke aku nak jaga...

dulu aku pernah gak bela hamster...mak aku bw balik dr sekolah..sbb dieorg nak buang hamster2 tu..ape kejadah la kat sekolah bela hamster lak...ape ko ingat zoo ke...bukanla...dieorg wat ekserimen...rumah hamster2 ni siap 3 tingkat lg tu..ala-ala banglo....tp xsame besarla dgn banglo si gemuk tu lizz....tapi cukupla nak menampung zuriat2 si hamster ni yg semakin hari semakin menimbun....aktif dan produktif dalam bab2 projek...

minggu lepas aku gi kedai haiwan..nak beli kucing parsi...tak mampu lak..sekor yg kecik je harga rm600....bile niat dah terbantut...aku duk tgk hamster2 lak....si tuan kedai ade bg tau...hamster ni bukan semua jenis same,,,de yg mmg suke gigit org...walaupun tuan die...dan ade yg mmg manje...tak gigit la tuan die...aku nak beli yg suke gigit tu...nak letak kat bontot org tu...bior die rasekan...pastu nak beli yg ala-ala manje gak...sepasang...boleh main2 ngan hamster nnt...hihi...

kat bawah ni rumah BANGLO HAMSTER..aku rase ni rumah hamster yg paling besar aku pernah nmpak.....3 TINGKAT...BANGLO TU...hahha...agak-agak,,teringin tak nak wat rumah mcm ni...besar tu..boleh main gelongsor lagi...pusing sane...pusing sini...masuk lubang sane,,,lubang sini,,pencuri datang...sembunyi kat tmpat lain...


tapi aku rase mesti ramai yang tak suke dgn hamster kan...busuk...kalau kita jage die dgn baik...rajin tukar toilet die...sarang die...busuk tu pun kurangla...

11 comments:

  1. huhuhu tak menahan...rumah hamster.. banglo lagi ko....

    ReplyDelete
  2. kena rajin la kalau nak bela hamster. kan?

    tapi xkan hari2 nak mengadap jadi cleaner drg. haha

    ReplyDelete
  3. si hamster yg cumil. hazzy penah bela jugak...

    last2 kiok jugak...huhu

    ReplyDelete
  4. dilot, nak bela ke? adik tunang saya nak kasi hamster dia kat saya. tapi saya ni geli nak pegang hamster. hamster dia bukan jenis yang gigit2 nih. manjeeee gitu. kalau nak, gi jumpe dia kat utm tu....

    ReplyDelete
  5. uiksss dilot, amy pon suker sgt amster tau... bapak amster ke, anak amster ke, sumer amy suker... mak bapak oit besau neyr banglo dier.. tu bkn banglo dh tuh, 2 villa cinta amster tuh... wakaka...:))

    goyanglah kaki2 amster dok villa tuh..

    ReplyDelete
  6. eh saya suke bela hamster..dulu penah bele akush nama dia tapi da mati sebab kene hempap ngan kamus..

    malang tak berbau kan??

    hahahaha

    tp sedih la...

    ReplyDelete
  7. xpnh rse bela hamster..haha
    kpd helena : mcm tnsion je smpai hamster kne hmpap kamus..haha

    ReplyDelete
  8. Banyak hamster mati sebab kena hempap bontot orang lor..
    Saya rekomen jangan beli..

    ReplyDelete
  9. huwaaa!!!! aku nak hamster wei. sape bg aku hamster, aku nk kwen lah ngn die.wakaka! bontot gemuk tu kene gigit sure seronok woo.

    ReplyDelete
  10. pnah bela kucing n rabbit je..hamster blom pnah try

    ReplyDelete

My Blog List

 
Mama Dilot © 2011 | Designed by Ibu Hamil, in collaboration with Uncharted 3 News, MW3 Clans and Black Ops