Wednesday, June 17, 2009

beri laluan

alamak de bunyi siren la kat blkg...aishh...dh hon2 lak...

beri laluan..beri laluan ...masing2 sibuk nak ke tepi..bg laluan pada yg lebih memerlukan,,

terpandang kat blkg van...aikkkk.....apsal berderet kereta kat blkg tu...kecemasan gak ke..td elok2 je drive...nape lak..???tetibe di serang semput ke...xtahan tnggu lame2 dlm kereta eh...jadi kene ikut bontot van ambulans la ni ye...

a ah byk cantik muke ko...ade van ambulans je tetibe ko laju la pulak ikut bontot die....

situasi ke -2

jam??..pjgnye,,,lame lg ke ni...dh pukul brape ek??..huh...kul 6.30..bile aku nak smpi umah ni..tetibe siren berbunyi...dlm hati terpikir...polis ke....eh bukanla...van ambulans rupenye..

semua dh ke tepi..aku kene ke tepi gak ni...bile sorg dh ke tepi... automatik kereta kat depan pun akan ke tepi gak..

bila dah gerak ke depan sket...nmpk kon sebelah kiri jalan...mmm...patutla..btlkan jalan rupenye...

beberapa minit kemudian...ternmpk sebuah van yg agak familiar gak...eh bukan ke tu ambulans td...apsal slow pulak...td bukan main bunyi siren..suh ke tepi...

bile tgk kat driver..siap ketawa2 dgn membe sebelah....agaknye seronok selepas kenakan org lain..

mmg dh kene sumpah seranah la mase tu..bukan aku sorg je..org lain pun mest sakit hatinye....kuang aja..celaka..babi...semuanyela...mesti terkeluar gak...bile tgk gelagat 2-2- pemandu van ambulans td...

situasi ke-3..

aishhh....musim cuti ni...mest rmi org balik kg kan..xpun mest makan angin...jalan2 dgn keluarga.....

highway..??kompem la sesak kan..yela besok dh mule keje....nak potong xleh...2-2 jalan jam ni....

tetibe terdengar bunyi sayup di belakang..bunyi ape tu..ngintai kat cermin depan..van ambulansla...ooo..xpe2 die ikut tepi..tepi kan laluan kecemasan....e'eh...ramai lak yg ikut same...

dlm hati mmg marah ni...smbil membebel...betul2 xde sivik la dieorg ni..

beberapa minit kemudian...apsal semua berhenti tu..

haha..padan muke..rupenye pakcik misai lentik ada kat depan..tgh menahan semua yg ikut lorong kecemasan..

aku,,,,sempat lg aku babai kat salah seorg pemandu tu....mesti die angin glerkan..tp nasib baik kejadian tu malam...dan sebab tu jugak la aku berani lambai....gelakkan..kalau siang..mati aku..kot2 la ahlong ke...si kaki mabuk si kaki pukul ke...xpasal2 die kejar balik..nangis aku woo..dhla satu fmly mase tu...

ni la sikap manusia yg susah nak di bendung atau di sekat.,..suke menggunakan kesempatan org lain untuk kepentingan sendiri...matlamat utama dieorg..janji aku lepas...perasaan org lain??......tidak difikirkan...

kenape sering terjadi perkara sebegini...adakah mereka betul2 dalam kecemasan atau mempermainkan atau mempergunakan....



34 comments:

  1. hahaha... yang ikut blakang tu memang dah slalu nampak. lagi2 kat trafic light. sume berderet ikut blakang ambulans.
    kawan saya penah gak wat cam ni. tp tak ikut ambulans, ikut konvoi bawak vvip. hahahaha... tetiba je ade kete iswara kat blakang konvoi vvip tu.

    ReplyDelete
  2. masa tu la semua nak ikut ambulans.senang citer xyah brenti kat terapik lite ngan tggu turn..

    ReplyDelete
  3. ish pernah terjadi kat xuen
    tension je yang ikut belakang ambulan apa kes?
    nak hon takut
    redha jelah

    pastu bab yg gelak2 tu memang panas
    xuen pernah bagi middle finger
    sambil jelir lidah

    tapi time tu berani buat sebab abang yang bawa..abang cakap nanti dia kejar cmna? xuen cakaplah lari la xkan nak kena kejar kut

    hahahah

    ReplyDelete
  4. hehe~ adoi menyayat hati tol 3 kisah ni...nana pun ade pengalaman pasal beri laluan ni!

    ReplyDelete
  5. huhuhu
    sikap manusia
    mcm2
    sabo jela
    biar nnti mereka yg kena pula
    huhu

    ReplyDelete
  6. kdg2 ambulans tu bukan boleh caya sgt. mak kawan diya yg berpangkat doktor sndiri cakap, diorg take for granted dgn bunyi kan siren. nak cepat katakan. huhu

    ReplyDelete
  7. kite aritu naik moto ngan abah kt highway...tapi sangkut gak dlm jam sbb driver2 bengong yg ikut laluan moto...mmg geram je tgk..dh la panas sbb nek moto..ati lg panas

    ReplyDelete
  8. Hmm.. entahlah.. pelik betul tragedi yang ditimpa kamu...
    Mungkin sebab saya tak perasan..
    Naik kereta terus zzzzzzzzzz...

    ReplyDelete
  9. aku penah ikut belakang ambulan..dari pekan rawang.samapi ke plaza tol rawang.tyme tu nak pegi one utama

    ReplyDelete
  10. ciknana~~
    tu la....dh slalu sgt tgk...kdg2 berderet kat blkg tu....sbb td br ternmpk lg...dan br teringat lg...hehe..

    blkg vvip..?penah gak nmpak...tp bukan biasenye blkg vvip de polis ke...

    ReplyDelete
  11. raptor...
    kdg2 dieorg suke melencong kat traffclite..tetibe dh lepas kat trrfc lite...

    pemls betul dieorg nak tnggu jap...kalo lame leh timbangkan gak la...ni untuk beberapa saat pun nak melencong..last2 org yg tnggu kt trfc lite lepas dulu..haha..

    ReplyDelete
  12. xuen~~
    haha..nasib baik x kejar...
    akak pun sebab mlm la...kalo x, xde nye nak gelakkan....

    mati kang diorg kejar balik...pastu rogol ke bunuh ke...uwaaa..xnak...

    ReplyDelete
  13. NaNa~~
    biasela...dilot rase mmmg semua penah mengalami...

    kalo xpenah..mmg slame ni duduk kat gua kot...xpenah kuar umah..

    cume arini terkena lg...tu yg isu ni kuar..hehe...

    ReplyDelete
  14. Eazy~
    kdg tak semua kene balik..
    terlepas gakla...

    maybe pakcik misai polis lentik tak perasan kot....ataupun wat2 tak perasan je...hehe...ntahla...

    ReplyDelete
  15. diya~~
    ye meh..sejak dr aritu terkena..mmg dh x caye dh...tp beri je laluan...mane tau btl2 ke....xpsl2 melayang gak nyawaa seseorg nnt...kesian lak...

    ReplyDelete
  16. wawa~~
    tu la...dh diberi kemudahan untuk laluan motor..tp xde sivik...redah je laluan tu...

    dulu2 suruh beli motor xnak..ni xde motor...teringin lak nak lalu dekat jalan motor...

    ReplyDelete
  17. naqiubex~~
    ke ko de lakukan gak ni..hehe...
    trus tdo..dulu aku mcm tu gak...
    tp skang dh kurg...nak nikmati keindahan alam...haha...

    ReplyDelete
  18. paraxixth~~
    woooo....ko la slh seorgnye eh..

    nasib baik aku xnak sunatkan org arini...hehe...

    ReplyDelete
  19. ooooo
    i dont like that situation!!!
    bikin stress!!
    sesak gilak gmbr tuh.
    tp memg org selau mnyemak blakang ambulns..hahaha

    ReplyDelete
  20. hahha memang suasana biasa..saya penah gak ikut belakang ambulans sebab masa tu nak cepat..haha tp kejap jek depan tu de polis lak..haha

    ReplyDelete
  21. Selalu gak tgk org follow blkg ambulans ni..laju gila..teruja ak tgk..hoho

    Cuma panas sikit ar bila org guna lorong kecemasan masa tgh jem..rasa klau ak bawak kete, nak je masukkan separuh kat lorong tu..bg sangkut sampai ke blkg..haha

    ReplyDelete
  22. haha. setuju sangat situasi satu tu. tengok2 ada sebijik dua kereta yg ikut ambulans. lebih2 pulak. kalau yg on lampu kecemasan tu memang boleh consider sbg famili org dlm ambulans tu, tapi kalau x.. rasa cm apehal tah dia ni. uhu

    ReplyDelete
  23. ayin...
    gambar tu ok lg kot...tgh jam mmg sesak..otak pun jad sesak..pale pening..asyik nak tgk kiri kanan je..kang terlanggar..susah lak..

    ReplyDelete
  24. helena~~
    haha..ooo ni la orgnye yg ikut blkg eh..hehe..

    nasib baik de pakcik sdare kat depan tu..kalau tak..hehe..mest cik hel dh sampai depan kan,,,

    ReplyDelete
  25. azym~~
    ko teruje..teruje ape...hehe...aku tau aku tau,,,ni mest ko nak wat gak la tu..haha...

    waa..jahat gak ko ni ek...

    ReplyDelete
  26. ije~~
    lepas ni kene perhatikan yg lampu blkg la...kalo yg wat lampu kecemasan boleh diterime...

    kalo xde...xde lg peluang lepas ni...boleh ke aku wat..kereta kecik je..ntah2..kereta yg kat blkg tu lg besar dr kereta aku...di himpitnye kereta aku...haha..

    ReplyDelete
  27. oh bro xde pulak wat cam tue... tp klu kamu lambai kat bro..sure bro lambai balik he..23x

    out of topic--> dah selalu kne cubit la.. leh dianggap amaran ke he...23x peh sedap tau dicubit manje gitew

    ReplyDelete
  28. bro~~
    haha..lawakla bro ni...bro nak lambai balik..hehe..bagus2...eh tp xleh lambai kat bro la..nnt bro kene cubit manje lg...hehe...

    ReplyDelete
  29. xpe la..kne cubit he..23x dh ade awek lmbai..so lampai la.. klu mak nyah ke yg lambat bro xlambai balik je

    out of topic--> mmg dah sellau kne pun..cubit2 mnje gitew huhuu

    oh awat xmintak gmbr dari bro.. adeje byk gmbr kat tg piai..tp gmbr bro berposing la huhuhu

    ReplyDelete
  30. memang..tknn jee kan..
    sbr jee la..
    suatu ari kena kt die br die th..hik2llon

    ReplyDelete
  31. pakcik selalu ikut ambulans.... dan polis eskot menteri... huhuhu kalu untung bersih... tol pun free... sbb kete pakcik macam kete polis juga kaler nye...huhuhuhuhu tapi polis internet je la..huhuhuhu

    ReplyDelete
  32. dilot, blakang polis tu... kiranya cam bodyguard tambahan la. hahahha

    ReplyDelete
  33. ambulans?

    mesti ada org kejar kat belakang.

    lane kecemasan pun ada orang tibai.. pergh, kalau ambulans tu yg eksiden cmne? haha

    ReplyDelete

My Blog List

 
Mama Dilot © 2011 | Designed by Ibu Hamil, in collaboration with Uncharted 3 News, MW3 Clans and Black Ops